Samsung UE32B6000VW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE32B6000VW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Liesa 20-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Het is een mooi vormgegeven tv, waarvan het geluid goed is bij praatprogramma's maar waar ik de Samsung home cinemaset aan doe als er muziek of film op is. Het beeld is perfect en ik verbaas en geniet daar nog steeds van.
Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen omdat dat nog afwachten is.

pxycho 07-05-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Ik heb deze Samsung sinds deze week in huis. na 3 maanden van uitgebreid onderzoek heb ik voor de UE32B6000 (VPXXN) gekozen.
Goede prijs overeengekomen.

Ik heb mijn oude 100Hz breedbeeld even naast deze nieuwe LED gezet: 12 jaar innovatie verschil wauw.

Ik ben blij dat ik 'm niet groter heb gekocht 82 cm is prima. IJshockey (NHL) is zo mooi HD.

Toch ben ik blij dat ik vooraf wist dat het geluid bagger is. kan ook niet anders; geen klantbord en hele kleine luidsprekertjes.

Wellicht kan ik nog iets in de instelling van het geluid doen.

Ik ga mij nu goed oriënteren voor een home cinema set.

Deze is beslist noodzakelijk bij een LED TV.

Bert Beemsterboer 08-03-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

De TV nu een aantal maanden in bezit.

Beeld is echt prima en geluid ervaar ik zeker niet storend, geen krekels/gezoem, gewoon kraakhelder, en het kan hard zat!
Films doen we wel over de Home-cinema set, maar soms vergeten we die wel eens, dus zo slecht is het geluid blijkbaar niet.

Zeer mooie voet en afwerking is zeker OK.

We gebruiken deze TV icm de Ziggo module en het werkt goed. de vertraging tijdens zappen is zeker acceptabel en stoort ons niet.

Wij kijken vanaf ± 3.5meter, en zijn blij dat we geen groter toestel hebben gekocht, anders wordt de TV veel te dominant in het interieur...

Een tweede TV is in een kast gezet, en dan is het geluid echt veel slechter. De accoustiek is duidelijk ingesteld op vrijstaand in de ruimte. (nu is het toestel mooi genoeg om niet in een kast weg te moffelen, dus dat moet geen probleem zijn ;-) )

Vanmorgen voor het eerst iets geks meegemaakt met het toestel:

TV stond aan, en sprong spontaan uit. Dit in tegenstelling tot wat hier reeds is geplaatst ging onze TV juist UIT. erg vreemd. Kreeg hem ook niet aan met de aan/uit knop op de afstandsbediening, maar enkel door op 1 van de cijfers te drukken. Daarna leek alles normaal....

Toen vanmiddag de TV uitgezet moest worden wilde de TV niet uit! niet via de afstandsbediening, maar ook niet via het toestel zelf.

De stekker eruit was de enige optie. Dus: 1x spontaan uit, en dezelfde dag opeens ook niet meer uit...

vanavond maar eens de zelfdiagnose-tip die ik hier trof uitvoeren, want daar lijkt het het meeste op. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid het euvel wel oplossen.

Al met al een topper.

Geluid ervaren wij absoluut niet zo slecht als omschreven op deze site!

(uiteraard moet je wel de moeite nemen het toestel naar wens in te stellen voor gebruik, de standaard instellingen zijn zeker niet top)

Snert1976 07-03-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Ik heb 'm nu ook een maand of 2!

ik moet zeggen, perfect beeld!! heb nog geen tv gezien die de mijne overtreft!!

geluid ook geen probleem, is echt goed! Weet niet wat mensen voor geluid willen als ze hierover klagen.

Verder heb ik er wel een LG soundbar onder gehangen. voor virtual surround bij Films.

gralu1 24-02-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Ik heb de Samsung UE32B6000 nu 3 weken in huis, en ik mag wel zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, had hiervoor een Sony LCD TV 100Herz ook een prima beeld maar deze Samsung overtreft alles, maar wel met HD TV.
Ik hoor geen krekels zoals ik zo vaak hier hoor en het geluid is voor mij perfect.
Echt een pracht toestel de aankoop zeker waard.

mrs Kaat 17-02-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Wij hebben deze Samsung nu 4 weken. Bevalt ons heel erg goed. Geen problemen met het geluid,maar wij hadden hiervoor een TV uit het jaar NUL dus die had helemaal geen geluid.

Mooi beeld.Heel duidelijk. We hebben er nu KPN interactieve TV bij en dat is wennen,maar dit ligt niet aan de TV (wel aan KPN).
De Wii heeft helemaal een sprong vooruit gemaakt. Wat een mooi beeld bij spellen.

Schelf26 12-02-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Heb een 32B6000. Even op een rij:(Spijt neem een 40!!!)
Geluid prut hol,blikkerig.3
Beeld digitaal: 10 perfekt!
Beeld HD: 10 indrukwekkend.
Gebruik module op TV met Ziggo. Werkt NIET. Enkele series van de B6000 werken daar niet op.Jammer.

Geluid via een Humax 5050C HD naar een stereoset van Pioneer klinkt goed maar loopt niet gelijk met het beeld.(gewoon verderaf gaan zitten valt het niet op).

Mis wel een koptelefoonaansluiting en dat soort gemakken zijn ze vergeten bij Samsung. Als met al een goede koop.

errante 07-02-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Ik heb 'm sinds een week en geen seconde spijt. Schitterend beeld en dat geldt voor het hele apparaat.
Het geluid laat ik via mijn stereo-installatie lopen, dus van het enige minpunt, het ondermaatse geluid, heb ik geen last.

FitzChevalric 27-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Ik heb sinds vandaag deze tv.
Ik heb eerst heel wat research gedaan op het internet en toch besloten dat ik hem bijzonder graag wilde hebben.
Kon ik groter kwijt, dan had ik de 40 inch versie gekocht, maar het is de 32 geworden.

Allereerst is het aansluiten erg makkelijk. Design is prachtig, net als de afstandsbediening.

Ik heb op het moment Digitenne van KPN en het beeld ziet er gewoon goed uit. Niks bijzonders. Dus ik zit er over te denken om via de CAM+ module van Ziggo een HDabonnement te nemen, zodat het beeld nog mooier is.

Geluid waar iedereen eigenlijk niet zo tevreden over is, vind ik bijzonder meevallen. In deze tijden moet je bij films sowieso geen geluid meer via je tv hebben. Een home cinema setje heb je voor 200 euro en geeft een mooi geluid.
Voor gewone tv is het geluid goed genoeg. Maar met een home cinema set kun je het geluid van de gewone tv ook daarover laten lopen.

Het beeld bij dvd's is schitterend. Erg duidelijk, scherp en mooi van kleur.
Blu-ray heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal er binnenkort eens een kopen om dat te kunnen beoordelen.

Een Playstation 3 spel is een verademing. Wat een fantastisch beeld geeft de tv.

De afstandsbediening is bijzonder stijlvol. Ik gebruik zelf een Logitech Harmony One. Heerlijke uitvinding is dat.

Ik ga nog wat met de instellingen van de tv prutsen, om misschien nóg mooier beeld te krijgen, maar dit is voor mij al super.

NietHelemaalTevreden 22-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Ik heb hem nu een maand in het bezit en moet zeggen dat ik zeer gemengde gevoelens heb. Met name over de beeldkwaliteit en dan heb ik het vooral over de vele artefacten van de LED-engine: duidelijk nog niet een volwassen techniek naar mijn mening.

Allereerst de kleine bekende punten:
- matig geluid; te doen voor journaal, tekenfilmpje, maar een aansluiting op een versterker is nodig. Helaas kan dat alleen op een goede manier via een optische kabel: als je die nog niet hebt een flinke kostpost!
- niet heel veel aansluitingen behalve HDMI(4): duidelijk gericht op nieuwere randapparatuur
- menu's zijn langzaam en omslachtig: vooral die van het wisselen van de source (niet heel erg maar stoort toch).

Dan iets over de beeldkwaliteit: dit is een televisie die NIET geschikt is voor analoge televisie!
Het probleem is namelijk dat er veel artefacten zijn (lees er ook over op internet!). De engine breekt het beeld op in stukjes en zet ze daarna weer terug: alleen niet op de goede manier! Als je scene hebt met een bewegende camera dan bewegen de elementen los in het beeld! Op een gegeven moment zag ik een foto los van zijn fotolijstje bewegen. Oude CRT aangesloten: daar was het niet te zien. Op de computer was het niet te zien. Bij analoog en/of oud beeldmateriaal is het zo storend dat het niet om aan te zien is. Kwaliteit zeker niet meer dan een 4!
Bij digitale televisie via de scart is het ietsjes minder. Bij geupscaled beeld van een dvd speler is het weer wat minder en bij HD-beeld is het nog minder, maar weg is het niet! Vooral haren van acteurs in donkere scenes willen wel eens niet meebewegen met de acteur: iedereen lijkt opeens in het bezit van loszittende toupetjes. Naar mijn mening is deze technologie nog niet volwassen en dient Samsung snel met een firmware update te komen om het te verhelpen.

Waarom toch nog een 6 voor de beeldkwaliteit? Omdat stilstaande en vloeiende beelden (vooral van blue ray) werkelijk prachtig en contrastrijk zijn! Een 8 wat mij betreft.
Mij stoort het auto-dimming effect (als er niet genoeg op het scherm is daan de LED lampen helemaal uit) nog niet zo (en je kan het uitzetten via het service menu). De lichtstralen van de LED lampjes als een groot gedeelte van het scherm zwart is zijn inderdaad niet mooi maar wel aanvaardbaar.

Nog twee tips als je deze televisie zou bezitten:
- zet het dynamisch contrast in de meeste gevallen af. Bijv. bij een theater opname (donker + persoon in spotlight) wordt het contrast verschrikkelijk overdreven.
- zet bij DVD materiaal en analoge input de 100 HZ motion engine af: allerlei gekke artefacten (zoals het niet onmiddelijk scherp worden van het beeld) worden dan minder. Wel aanzetten bij Blue ray trouwens.

Al met al: ik zou niemand aanraden deze televisie te kopen, zeker niet als je geen HD-decoder en bijpassende zenders hebt. Ik heb er niet helemaal spijt van, maar ben toch wat te vroeg ingestapt in een technologie die nog niet volwassen blijkt!

medervee 12-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Deze tv onlangs gekocht als vervanger voor oudere Samsung LCD (die ook prima beviel maar nu voor de wii gebruikt wordt). Een enorm verschil in beeldkwaliteit! Echt haarscherp en mooi van kleur. Steeds weer verbaasd. De Ziggo insteekkaart werkt ook prima je merkt niet dat het digitaal is qua gebruiksgemak en afstandbediening. Alleen het zappen gaat langzaam maar je moet ook eigenlijk gewoon de lijst programma's oproepen en daar wat uit selecteren. Een nieuwe manier van zappen dus. Geluid is prima. Voor muziek inderdaad niet goed genoeg maar dat geldt voor andere tv's ook.

Wel grote afstandbediening. Raak je dus niet snel kwijt maar had subtieler gemogen. Als het geluid uit staat en je luistert aan de achterkant hoor je een hele zachte brom maar verder hoor je er niks van. Mijn dvd-speler maakt veel meer geluid. Kortom: nog iedere verbaasd over de beeldkwaliteit en erg tevreden over de rest.

Egbert M 03-01-2010
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Deze TV nu twee weken in gebruik en ik moet zeggen: zeer naar tevredenheid. Prachtig beeld, zowel analoog als digitaal en natuurlijk in HD. Het geluid is magertjes maar dit is redelijk goed naar persoonlijke voorkeur in te stellen en met een optische verbinding met mijn Bose 1.2.3. helemaal prima! Voor HD maak ik gebruik van de HD-VCR van UPC (dit kan in Alkmaar (nog) niet anders). Zappen gaat snel, zowel via de TV als de Mediabox. Heb middels verschillende code's mijn Bose afstandsbediening kunnen programmeren voor (bijna) alle functies van de hele set, dus gebruik maar één AB voor TV, Bose 123 en Mediabox, ideaal!
Alleen de fan van de Mediabox is soms wat rumoerig maar mijn TV zeker niet, zoals anderen hebben geconstateerd.

rvnoort 29-12-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Heb zeer slechte ervaringen met deze TV

beeld is werkelijk waar fantastisch maar er zit een heel raar achtergrondgeluid in deze TV.

Alsof er een soort 'krekel' in zit of dat je met regelmaat een harde schijf hoort knisperen.

Het komt niet uit de boxen maar zit in de TV en overtreft het normale geluid bij normaal volume. Ik dacht dit klopt niet en heb de TV direct geretourneerd. Ik kreeg netjes een nieuwe mee en nadat deze weer en uurtje of 2 aan stond begon het hele verhaal weer opnieuw...

Hij doet het vooral als er veel contrast verschil komt in het scherm of bij wisseling van kanalen, zeer vreemd!

2e dus ook retour en nu op zoek naar een goede andere, balen!

Serienummers waren totaal verschillend dus lijkt echt een eigenschap van de TV te zijn
of gewoon domme pech...

brainsie 26-12-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

We hebben de tv net 2 uur aanstaan en het beeld is echt FANTASTISCH. We hebben de PS3 er op aangesloten en dat is niet normaal! Zo mooi!

Het geluid vind ik nog best meevallen maar ieder heeft zijn eigen smaak.

Het was heel makkelijk om te instaleren.
En een heel mooi uiterlijk.

Bert J. 25-12-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Wat een prachtige TV is dit. Nu twee weken in bezit. Wij hebben nog nooit zo'n scherp beeld gehad. Echt genieten. Persoonlijk leek mij de 94 cm. de beste keus, maar mijn wederhelft vond de 82 cm. voldoende. Is het eigenlijk ook. We zitten er nog geen 3 meter van af. Trouwens, in de winkel vertelde de verkoper dat er geen 94 cm. uitvoering werd gemaakt. Hij bleek niet goed op de hoogte.
Digitale tv via de smartcard had nog wel wat voeten in de aarde bij Ziggo. Wij krijgen het signaal van een stichting in onze wijk, die het signaal weer van Ziggo huurt. De beste man aan de telefoon begreep er niets van, hij had hier nog nooit van gehoord. Na meerdere telefoontjes en meerdere malen uitleggen dat wij geen abonnement wensten, en dat alleen dig. tv geactiveerd moest worden, is het dan toch gelukt. Zo'n 300 digitale zenders op proef voor een paar weken, incl. een handjevol HD zenders. Haarscherp! Het geluid vind ik best acceptabel. Concerten e.d. beluisteren we via de surround-set.

Gr, Bert.

A.Roos 13-11-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Een paar weken deze tv in huis en bevalt uitstekend. Heb m vervangen voor een Sony LCD tv omdat ik over wilde stappen op een LCD/Led tv. Het beeld is duidelijk een stuk beter dan de normale lcd tv, met name het contrast en kleurstelling is top!! De zwartwaarden zijn nu ook echt zwart en niet meer donkergrijs. Alles is prima naar persoonlijke smaak in te stellen. Ik kijk via satelliet met een hd ontvanger en in combinatie met deze tv is het beeld subliem. Toen ik de tv voor het eerst aan deed schrok ik nogal van het geluid, dit was echt zeer "blikkerig". Met wat aanpassingen is het nu zeer acceptabel, bovendien gaat het geluid merendeels over de versterker. Ik heb het geluid veranderd door het truesurround aan te zetten en bij de instellingen de Herzen iets hoger te zetten en de Khz iets lager, maar dit is natuurlijk puur persoonlijk...

robjanssen 07-11-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Deze led is tv is de mooiste en beste die je kunt vinden!! echt een aanrader. ziet er super gaaf uit als je hem plat aan de muur hangt. Het beeld is subliem en het gebruik is echt handig. Heb zelf een goede cinema set voor bioscoop geluid en voor gewoon TV kijken geeft de tv prima geluid!! in tegenstelling tot wat je hier wel eens leest. schijnt ook dat de tv heel weinig energie verbruikt, en dat vond mijn vrouw erg belangrijk!!!! Kopen dus.

luna39924 02-11-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Wij hebben het toestel nu een maand. Perfect beeld. En maar 3 cm dik. Helaas is het Samsung niet gelukt om bij die dikte ook een acceptabel geluid in te bouwen. Daarom hebben wij er een home theater systeem aan gekoppeld. Een Philips HTS3270/12, kost € 169,00. De afstandbedieningen werken ook nog samen. Een voudig maar met een prima geluid. Je hebt wel een optische kabel en een HDMI kabel nodig.

nielsd 23-10-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Sinds ongeveer een maand deze led-lcd tv. Erg mooi en super dun design. Beeld prima, geluid iets minder maar dat gaat nu via een cinema set: probleem opgelost. Bediening niet ingewikkeld. Kortom: helemaal tevreden, een echte aanrader!

Roger1968 15-10-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Sinds 2 weken deze LED tv in huis. Het is een pareltje. Mooi design. De bediening van de tv is niet moeilijk maar je moet dan wel even de moeite nemen om de gebruiksaanwijzing door te spitten.
Gister een CI+ module in de tv geschoven voor het digitale beeld en nu is het beeld echt een genot om naar te kijken. Superscherp. Het geluid is wat minder ten opzichte van de kwaliteit van het beeld. Heb de tv aangesloten via een optische kabel met een Denon home cinema set en nu is het geluid ook geweldig.

Een nadeel is wel dat de digitale kanalen niet in een andere (voorkeurs-) volgorde zijn te zetten. Of is dit wel iemand gelukt?

In ieder geval ga ik heel veel kijkplezier met deze tv beleven.

Macula 05-10-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

De Samsung UE32B6000VPXXN LED televisie kan in combinatie met een Ziggo CI+ CAM na wat instelwerk een prachtig HD beeld produceren.

Je hoeft geen muziekfreak te zijn om het geluid via de in de televisie ingebouwde speakers als ondermaats te ervaren. Dat is ook redelijkerwijs niet te verwachten met een 3 cm diepe kast. Welke behoorlijke klinkende Hifi box is immers maar een paar cm diep?
Met een SCART adapter en een dubbele RCA/Tulp kabel van passende lengte is deze LED televisie echter tegen een redelijke prijs op een analoge Hifi installatie aan te sluiten, waarna de televisie uitzendingen ook in goede kwaliteit te beluisteren zijn.

Macz63 02-09-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Week in bezit. Zeer mooi beeld. Prachtige kleuren, zeer scherp.

Vooral de HDTV-kanalen (zoals Nat.Geographic HD, Canvas HD en Prime HD), USB-foto's en PC-beeld zijn super. Gewone standaard tv-kanalen zijn ook nog redelijk tot zeer goed qua beeldkwaliteit op dit scherm.

Geluid is wat matig (6/10) vergeleken met andere tv's. (Tja... wat wil je in een toestel van 2,9cm dik)
Geluid digitaal optisch aangesloten van scherm naar een surround-versterker = top. (10/10)

Zeer mooi design.
Dit scherm = genieten.

whitegambler 09-08-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Paar dagen in huis en zeer tevreden. Beeldkwaliteit is perfect.

Combinatie met samsung HT-bd7200 is geweldig.

Ophangen met speciale samsung wallmount en het is genieten.

Ron25 07-08-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Ik heb een aantal dagen geleden de B6000 81 cm Samsung LED TV gekocht. Ik moet zeggen dat de TV echt een aanrader is voor iedereen. Schitterend design, perfecte beeldkwaliteit en energie zuinig. Er zitten daarnaast genoeg aansluitingen aan (4x HDMI) en je kunt zelfs een USB stick gebruiken voor het afspelen van foto's en muziek.
Voor het geluid heb ik de bijpassende speakerbar (WS1)aangeschaft. Zo heb je een prachtig plaatje in je woonkamer.

lody 27-07-2009
Geschreven voor: Samsung UE32B6000VW

Lang lopen twijfelen maar uiteindelijk gisteren toch gekocht.

Wat een schitterende tv. Lang getwijfeld omdat ik in het buitengebied woon en daarmee gedwongen ben om digitenne te gebruiken (schotel kan ook maar dan komen er nog honderden euries bij). Op meerdere sites gelezen over de mindere digitenne kwaliteit icm lcd, maar tot 32 '' zou de kwaliteit nog behoorlijk zijn. Ondanks het gebruik van Digitenne toch een superstrak beeld. Beeld is natuurlijk minder sterk dan de promofilm in de zaak maar weer vele malen beter dan mijn oude beeldbuis tv.

Voor het beeld gebruik gemaakt van conax digitenne pakket (via de DVB-T ingang). (antenne aansluiting van TV levert blijkbaar 5 V voeding voor antenne, dus omvormer die bij digitenne pakket zit is niet nodig). Dit levert een aanzienlijk beter beeld dan via het single top kastje wat ik voorheen gebruikte (gaat nu naar de 2e tv, je mag met 1 abo op 3 tv's, = 3 kaarten, tv kijken).
(menu, kanaal, land, veranderen in Nederland 0000 (standaard code). Menu, kanaal, automatisch opslaan, ant start, digitaal start.......voila de kanelen staan van 800. Via kanalenlijst kun je de volgorde daarna nog aanpassen.
Het aanpassen naar Nederlands bij de kanaalinstellingen is ook om teletekst te hebben.

Zappen niet heel snel maar dat weet je bij digitenne. Door niet rechtstreeks de kanalen maar P up en down te gebruiken versnelt het nog enigszins.

Geluid is wat blikkerig (zeker omdat ik voorheen het geluid over de versterker had lopen. Hoe ik geluid nu weer over de versterker kan laten lopen ben ik nog niet uit zie ook mijn vraag hierboven.

Kan iedereen dit supermooie echt dunne scherm (3 cm) aanbevelen.